pengikat KASIH


untuk pertama kali nyer dlm hidupku,aku merasa masakan seseorg yg bergelar ISTERI.....slama ni mkn masakan emak je,weekend hr tu sarapan dan lunch disediakan oleh isteriku....bila dh berkahwin ni,konpem la isteri yg masak kn....mmg terbaik laaa,menunya ialah POPIA GORENG dan SUP AYAM.....masakan kalo dh sedap,konpem bertambah la aku mkn nyer.....kalo cmni gaya nyer,makin beso la bdn aku ni....hahaha...POPIA GORENG tu mmg hand made la,ori beb bkn yg segera nyer tau.....aku pn terkejut bila si dia kata nk wt POPIA GORENG,rupa nyer ada menu rahsia si dia ni.....hehehe...aku just tolong si dia utk buka kulit popia je,inti dan menggulung tu si dia la buat nyer....bila nk lunch,si dia masak lak SUP AYAM....ni mmg menu request dr aku la utk masakan pertama si dia.....aku pilih sebab KL asyik hujan je,pekena sup mmg layan la kn.....panas2 lak tu,mmg syok beb!stiap masakan si dia,aku bertugas sbg pemotong dan perasa masakan je.....hehehe....ternyata masakan si dia mmg lazat dan kena dgn selera aku....ni wt aku blk umah je,xsbr nk mkn masakan si dia......mmg tak dinafikan masakan ISTERI ini pengikat kasih dalam rumahtangga.....air tangan sorg isteri tu ada aura ajaib, ada 'ruh', ada keberkatan, ada kasih dan sayang didalam nyer....jadi ini lah rahsia mengeratkan hubungan suami isteri....last but not least, MASAKAN SAYANG MEMANG SEDAP DAN LAZAT TAU!!!

3 comments:

Y@ty with M@nAs said...

ok serius... syang terharu baca post abg ni...takdela b, skit2 je tu...baru permulaan kan...tapi kalo abg suka, lagi la syg seronok...hihihi...anyay thanx to you too sebab tolong syg jugak masak2 kat dapur...i enjoy that moment very much...i love u sayang...tak sabar nak jumpa hr ni...Lots Of Love from me...

Y@ty with M@nAs said...

lagi satu...abg tipu...ni bukan pertama kali la...last 2 week i masak sambal sotong apa...huhuhuhu....

Anonymous said...

sambal sotong kite msk sm2 kot,ni 1st menu yg syg abg fully msk kn...sbr jela syg abg ni...mna da tipu la yunk....

Post a Comment