Makan-Makan Sambut RAMADHAN AL-MUBARAK


at Kampung Pelet


style dan konsep



jalan-jalan cari makan

hr tu family mertua aku bw p makan besar utk sambut ramadhan kt PUNCAK MUTIARA CAFE, KG PELET...aku mmg xtau psl tmpt mkn nie tp family mertua aku dh p la, diorg ckp mmg syok...nama tmpt tu pn cm pelik je, nk tergeliat lidah aku nk sebut nyer...hehehe...elok aku smpi je PARIT BUNTAR, trus diorg siap2 nk p tmpt makan tu...mmg tul2 tggu kepulangan kami kot, terharu aku ms tu...tp cian kt ayah mertua aku ms ni, dia demam dh msk 4 hari kata nyer...ni gara2 makan durian, sebakul beli nyer...hahaha...tmpt ni mmg jauh gak la, msk smpi hujung kampung org tu...ms ni isteri aku yg drive, aku jd co-pilot lak...naik WAJA ayah mertua aku, so aku xbiasa sgt signal kiri ni...hehehe...mmg musykil jalan msk tmpt ni, redah kampung org kn tp bila dh smpi, mmg aku pn kagum dgn tmpt ni...mmg menarik dan lain dr yg lain la konsep kdai nie...makan dlm kebun dan pusat ternakan, mmg RARE la...da pokok DURIAN, ternakan lak ARNAB, KAMBING, OSTRICH, IKAN...port makan pn sempoi, leh pilih mkn bersila, bangku, kerusi, kt kolam, atas pokok senang cite kome try test cuba p tmpt ni dlu ek....hahaha...makan pn macam2 ada (cm astro lak), pilih la western ke, kampung ke tp yg psti, menu dia pn da yg lain dr yg lain dan special...air pn sma gak, mmg rambang mata nk pilih nyer...bg aku makan dan minum kt cni nice dan not bad la kalo x, xkn JJCM dtg cni kot....ms aku nk blk pn, masih byk kete dan org dtg tmpt nie...bila ms blk, aku lak drive sbb cian kt isteri tercinta kn....wlupn kekok, aku bw je....hahaha...so tmpt nie aku suggest kt sape2 sje yg nk rasa kelainan ketika makan, so leh la layari laman web dia dlu sblm nk p tu....CHECK IT OUT!!!

1 comments:

Y@ty with M@nAs said...

tempat ni mmg unik...
nak tau lebih lanjut...
http://www.puncakmutiara.com/EN/page/home/

Post a Comment